MÉRÉSI AZONOSÍTÓK MEGKÉRÉSE
Tisztelt Intézményvezető Asszony/Úr! Az EFOP-3.3.1-15, EFOP-3.3.1-16, VEKOP-7.3.2-16 projekt keretein belül szervezetünk tanoda programot valósít meg. A programban részt vesz(nek) olyan gyermek(ek) is, aki(k) az Ön iskolájának tanulója/tanulói. A tanoda az otthonról hozott hátrányokat kívánja csökkenteni, célul tűzve ki az iskolai motiváció növelését, a lemorzsolódás mérséklését. A megvalósítás során együttműködünk az Oktatási Hivatal által működtetett EFOP-3.1.7-kiemelt projekttel. Az együttműködés értelmében az Oktatási Hivatal PSZKF/496-1/2016. iktatószámon már küldött ki minden intézmény részére tájékoztató levelet 2016. december 20-án. A tájékoztató levél tartalmával összhangban a következő kéréssel fordulunk intézményükhöz. A tanodában bemeneti és kimeneti mérést valósítunk meg, melyet az Oktatási Hivatal és a Szegedi Tudományegyetem együttesen koordinál számunkra. A mérések az un. eDia rendszerben zajlanak, amihez szükség van az Önök iskolájába járó tanuló MÉRÉSI AZONOSÍTÓJÁRA. Az azonosítót kizárólag az iskola tudja generálni és kizárólag szülői kérésre adhatja ki. Ennek okán tanodánk olyan szerződést kötött az Önök iskolájába járó tanuló(k) szüleivel, amely tartalmazza a MÉRÉSI AZONOSÍTÓ hozzáférését a tanoda munkatársai számára is. A megkötött szerződések másolatát szükség esetén az intézmény rendelkezésére bocsátjuk. 6. évfolyam előtt (első Országos Kompetenciamérés) nem, vagy ritkán rendelkezik a tanuló MÉRÉSI AZONOSÍTÓVAL, melynek generálását az iskola – a mérési generátor segítségével – el tudja végezni. Fontos kiemelnünk, hogy tanoda programunkba folyamatosan vonjuk be a gyerekeket/fiatalokat, így előfordulhat, hogy többször is megkeressük intézményüket a most megnevezett kéréssel. Mellékletben csatoljuk azon tanodás diákok névsorát, akik intézményükben iskolai jogviszonnyal rendelkeznek. Együttműködésük nemcsak számunkra, hanem „közös” diákjaink fejlődése számára is kiemelten fontos. Kérem, segítse munkánkat Tisztelettel,AJÁNLOTT TANULÓI SZERZŐDÉS
Tanulói szerződés amely létrejött a Szervezet neve: ______________________________________________________________ Székhely: ___________________________________________________________________ Képviselő: __________________________________________________________________ mint a ___________________________________________________ elnevezésű projekt kedvezményezettje és törvényes képviselő adatai:Név: | |
Lakcím: | |
Szül. hely/idő | |
Telefonszám: | |
E-mail: |
Név: | |
Lakcím: | |
Szül. hely/idő: | |
Iskola, osztály | |
Telefonszám: | |
E-mail: |
- A program során a tanuló különböző kompetenciáinak felmérése és értékelése alapján egyéni fejlesztési tervet készítünk.
- A fejlesztési terv alapján vállaljuk a tanuló alapkészség-fejlesztését (pl. szövegértés, matematika), valamint további területek fejlesztését, támogatását.
- Mentori segítségnyújtás. A mentor rendszeresen találkozik a tanulóval. A mentorálások alkalmával nyomon követi a mentorált egyéni fejlődését, segíti sikeres tanulmányi előmenetelét, tehetségének kibontakoztatását. A mentor tesz javaslatot a tanuló szaktanár, egyéb pedagógiai szakember által történő fejlesztésére illetve iskolapszichológus, nevelési tanácsadó által nyújtott szolgáltatás igénybevételére.
- Figyelemmel kísérjük a gyermek fejlődését, előrehaladását. Előre meghatározott rendszerességgel mérjük a teljesítményét, melynek eredményéről beszámolunk a szülőknek és visszajelzünk a gyerekeknek.
- A tanuló számára közösség- és kapcsolatépítő, tanulási motivációt erősítő tevékenységeket biztosítunk.
- Részt veszünk a szülői, illetve a szülőknek is szóló programokon.
- Előre jelezzük, ha a gyermekünk nem tud részt venni a foglalkozásokon.
- Rendszeresen érdeklődést tanúsítunk, és megkérdezzük őt az iskolában tanultakról.
- A Tanoda kapcsolatot tartson gyermekünk iskolájával, betekinthessen a gyermek iskolai eredményeit, valamint saját készségeit, képességeit rögzítő dokumentumokba (osztálynapló, ellenőrző, bizonyítvány, nevelési tanácsadó szakvéleménye).
- A hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetről szóló igazolás másolatát a Tanoda munkatársa kikérhesse a lakóhely szerinti, területileg illetékes hivataltól.
- Gyermekünk mérési azonosítóját (eDIA, OKM) a Tanoda elkérje az iskolából.
- A fent nevezett dokumentumokról, valamint a gyermek egyéb személyes iratairól a Tanoda másolatot készítsen és tároljon.
- A gyermekről a Tanodában és a Tanoda rendezvényein fotókat, felvételeket készítsenek, és azokat – biztonságos keretek között – nyilvánosságra hozhassák.
- Rendszeresen megjelenek, és aktívan részt veszek a foglalkozásokon, amelyeknek időpontjait mentortanárommal és a tanoda munkatársaival közösen beszéltük meg.
- Megismerem és betartom a Tanoda házirendjét, és igyekszem képességeimnek megfelelően, önállóan teljesíteni feladataimat.
- Bejelentem előre, ha nem tudok részt venni a foglalkozáson.
- Tudomásul veszem, hogy vannak jogaim és kötelezettségeim, melyeket teljesítenem szükséges ahhoz, hogy jó eredményeket tudjak elérni.
EDIA-MÉRÉS FOLYAMATÁBRA
ÚTMUTATÓ AZ EDIA-RENDSZER HASZNÁLATÁHOZ
TANULÓK MÉRÉSEI!
BEMENETI, KÖZTES, KIMENETI
TELJES KIMENETI MÉRÉS